Natura
Skandynawska Przestrzeń
Mamy słabość do ładnych wnętrz

Elementy pedagogiki Marii Montessorii
W Lawendowym Domku wykorzystujemy elementy pedagogiki Marii Montessorii, która szanuje samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu. Istotą tej metody jest wyjście z założenia, że każde dziecko jest inne. Szczególnie bliskie jest nam „Doświadczenie ciszy” pozwalające na lepsze słuchanie siebie i innych oraz na niezbędny odpoczynek. Doświadczenie to jest również niezbędnym elementem pracy, dlatego w naszych placówkach przeprowadza się tak zwane „lekcje ciszy” – bardzo ciekawe i integrujące. Wszystkie dzieci muszą wyrazić chęć, by takie zajęcia można było przeprowadzić i by przyniosły one oczekiwany rezultat (wyciszenie i uczucie spokoju). Formy tych „lekcji” są różne: nasłuchiwanie odgłosów z otoczenia, chodzenie po elipsie z różnymi przedmiotami uważnie trzymanymi przez dzieci, czy odgadywanie dźwięków wydawanych przez ukryte za parawanem przedmioty. Zajęcia te odbywają się w specjalnie przygotowanej sali montessori.
Maria Montessori 1940r.
Pozytywna Dyscyplina
Metoda wychowawcza, która pomaga rodzicom lub opiekunom, w atmosferze szacunku i miłości, wychowywać dzieci oraz budować z nimi dobre relacje. Pozytywna Dyscyplina doskonale sprawdza się zarówno w żłobku, przedszkolu, czy szkole – co pokazują doświadczenia naszych opiekunów i nauczycieli. Oparta jest na założeniach psychologii pozytywnej o wiarę, że moc jest w każdym z nas. W Lawendowym Domku nie tylko pracujemy według założeń Pozytywnej Dyscypliny – prowadzimy również warsztaty rodzicielskie.
Pozytywna Dyscyplina funkcjonuje w oparciu o kilka podstawowych zasad:
- Więź – opiera się na kształtowaniu u dzieci poczucia przynależności i znaczenia.
- Szacunek i zachęcenie – jest pełna szacunku wobec dziecka i jednocześnie stanowcza, a przy tym zachęca je do działania.
- Czas – w opozycji do np. kary, Pozytywna Dyscyplina przynosi długofalowy efekt.
- Umiejętności społeczne/życiowe – opiera się na wzajemnym szacunku, poszukiwaniu rozwiązań oraz trosce o innych. Uczy współpracy, zaangażowania, a także dotrzymywania danego słowa.
Pozytywna Dyscyplina podkreśla zdolność i kompetencję dzieci. Stoi w opozycji do założenia, wedle którego, aby dzieci zaczęły zachowywać się lepiej, najpierw muszą poczuć się gorzej. Zachęca dzieci do tworzenia zasad postępowania wspólnie z dorosłymi, co przynosi ciekawy skutek. Dzieci chętniej przestrzegają zasad, ponieważ uczestnicząc w procesie ich tworzenia dowiadują się, dlaczego ich przestrzeganie jest tak ważne.
Metoda Dobrego Startu
(MDS) Marty Bogdanowicz należy do metod wspomagających rozwój psychomotoryczny, edukację i terapię, angażując wielozmysłowe uczenie się: wzrokowo–słuchowo–dotykowo–kinestetyczno–ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze. Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, nauka rysowania oraz rozpoznawanie liter i cyfr.
W Lawendowym Domku przykładamy ogromną wagę do procesu adaptacji, dbając o przyjazne warunki zarówno dla Rodziców, jak i dzieci. Dlatego stworzyliśmy nasz autorski program adaptacyjny, który ma na celu zapewnić łagodne i komfortowe przejście Twojego dziecka do rozpoczęcia przygody w żłobku lub przedszkolu. Nasze placówki oferują rodzicom możliwość wspólnego przejścia przez ten proces, a nasz doświadczony zespół jest tu, aby pomóc na każdym kroku. Dzięki temu możesz być pewien, że Twoje dziecko zacznie swoją przygodę w żłobku lub przedszkolu w przyjazny i bezstresowy sposób.