Nasze fundamenty
SKANDYNAWSKI STYL
Otaczamy się naturalnymi kolorami staramy się wykorzystywać naturalne materiały, takie jak drewno, kamień.
czytaj więcej >
NATURA
Przyglądamy się zagadnieniom związanymi z ekologią, dbamy o naturę, doceniamy wartość naturalnie uprawianych produktów.
czytaj więcej >
MONTESSORI
czytaj więcej >
WARSZTATY
I SZKOLENIA
czytaj więcej >
Zajęcia jakie zapewniamy
Zajęcia ceramiczne
Aktywności sportowe
Zajęcia językowe
W odróżnieniu od tradycyjnych metod nauczania języków, które wykorzystują monotonne powtarzanie usłyszanych słówek, metoda Helen Doron jest nauką przez zabawę. Na zajęciach dzieci uczą się poprzez gry, śpiewanie piosenek i rymowanki. Wszystkie aktywności pobudzają zmysły malucha. Dzieci w trakcie zajęć nie tylko słuchają języka obcego, ale także „doświadczają” go, co ułatwia im rozumienie obcych wyrazów. Kreatywni nauczyciele i przemyślana koncepcja metodyczna sprawiają, że lekcje nigdy nie są nudne. Dzieci uczą się najefektywniej, kiedy nauka sprawia im przyjemność, dlatego każda lekcja jest starannie zaplanowana pod względem różnorodności materiału, który stymuluje naturalną ciekawość maluchów. Czas skupienia uwagi i zainteresowania daną czynnością u dzieci trwa bardzo krótko, stąd też potrzeba ciągłej zmiany aktywności i dostosowania zajęć do ich aktualnych potrzeb.
Lokalność
Wierzymy, że do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska. Ważne jest dla nas współpraca z lokalnymi firmami i dostawcami. Nasze przedszkolaki odwiedzają lokalne sklepy, szkołę, bibliotekę itp. Jesteśmy otwarci na gości i współpracę z rodzicami. Naszą przestrzeń odwiedzają lokalni gospodarze i przedsiębiorcy: fryzjer, weterynarz, strażak i inni.
Sensoplastyka
Na zajęciach sensoplastyki dziecko angażuje wszystkie zmysły: wzrok, dotyk, słuch, węch i smak. Z jednej strony to zajęcia bardzo atrakcyjne i kreatywne, a z drugiej – intensywnie stymulujące rozwój dziecka.
Celem sensoplastyki jest wspieranie rozwoju umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami oraz zdolności do współpracy, porozumiewania się z innymi i działania w grupie. Służy temu specjalnie przygotowana przestrzeń, uruchamianie procesów twórczych i wykorzystanie technik coachingowych. Na zajęciach używa się wyłącznie bezpiecznych produktów spożywczych.
Zajęcia teatralne
W Lawendowym Domku dzieci bawią się w teatr. Ta forma aktywności jest jednym ze sposobów nauczania i wychowywania dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, oderwania od rzeczywistości. Rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Dzięki kontaktom ze sztuką dziecko rozwija myślenie, inteligencję, wyobraźnię, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Dziecko styka się z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje spontaniczna aktywność, a ich psychika jest szczególnie plastyczna i podatna na oddziaływania edukacyjne. Należy zatem wyzwalać u dzieci wielostronną aktywność, a czynności umysłowe łączyć z działaniami manipulacyjno-ruchowymi i werbalnymi. Dzieci mają naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, geście, rysunku, śpiewie. Pojawia się u nich wtedy naturalna ciekawość i skłonność do badania otoczenia. Metoda projektu opiera się na praktycznym działaniu dotyczącym realizacji jakiegoś zadania/projektu.
Plastyka zero waste
Naturalnie – upcyklingowo to warsztaty rękodzieła dla dzieci wykorzystujące nie tylko wszelkie dary natury – szyszki, muszle, korę, kamyki, łupinki orzechów, liście i kwiaty, ale także kładące nacisk na ekologiczne podejście do tworzenia.
Na zajęciach wykorzystujemy to, co już mamy wokół siebie, żeby nie marnować. Używamy rurek po papierze, stare płyty CD, zakrętki od butelek, słoiki po przetworach, kartony z opakowań i… wszystko to, co można przerobić na małe dzieła sztuki! Wycinamy, sklejamy, malujemy, przybijamy, wiążemy, a przede wszystkim dobrze się bawimy.
Logorytmika
Logorytmika jest rodzajem zajęć łączących rytmikę oraz terapię logopedyczną. Wyjątkowe korzyści przynosi ona w pracy z dziećmi, ponieważ bazuje na naturalnej i prostej dla najmłodszych zabawie z rytmem. Zajęcia z logorytmiki nie wymagają od dzieci żadnego przygotowania, ani określonego stopnia wrażliwości muzycznej. Nie ma także granic wiekowych dla tego typu zajęć, dlatego prowadzimy je zarówno w żłobku, jak i w przedszkolu.
Aromaterapia
Uwielbiamy zapach lawendy, dlatego w Lawendowym Domku nie brakuje zajęć z tą niezwykłą rośliną. W naszym przedszkolu i żłobku na każdym kroku można znaleźć drobne akcenty lub poczuć lawendowy zapach. Nasze dzieci robią zapachowe mydełka, ciastka, suszymy lawendę na herbatę, a gdy przychodzi sezon, wyruszamy w plener na poszukiwanie tej aromatycznej rośliny. Z wielką przyjemnością wracamy do bogactw natury, a pomysłów na wykorzystanie lawendy przybywa nam z każdym rokiem.
Pozytywna Komunikacja
Psychomotoryka
Wiele trudności dzieci można pokonać wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego jest metodą szczególnie skuteczną w pracy nad problemami z koordynacją ruchową, zaburzeniami procesów uczenia się, trudnościami wychowawczymi, czy problemami z koncentracją uwagi.
Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję).
Dziecięca Matematyka
W skandynawskim modelu nauczania dużą wagę przypisuje się do kształtowania kompetencji matematycznych, dlatego w Lawendowym Domku już od najmłodszych lat dbamy o rozwój tych umiejętności. Poprzez zabawę rozwijamy konkretne umiejętności, takie jak mierzenie, licznie, ważenie czy orientację przestrzenną. Wszystkie te umiejętności można już kształtować na poziomie przedszkolnym i odczarować matematykę na poziomie szkolnym.
Domek Dziecięcych Emocji
To autorskie zajęcia z edukacji emocjonalnej mające na celu kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka. To zbiór integracyjnych podejść z psychologii, fizjoterapii, pedagogiki, bajkoterapii oraz jogi opracowane przez Joannę Wasilewską-Kogut i Joannę Kuś – właścicielki Lawendowego Domku.
Zbiór konspektów przygotowany został do prac w grupie przedszkolnej od 3 do 6 roku życia. Program ten bazuje na rozwoju samoświadomości, uczeniu samokontroli oraz rozwijaniu motywacji wewnętrznej i empatii.
Ramowy plan dnia
w żłobku
Ramowy plan dnia
w przedszkolu
plan dnia może się różnić i jest modyfikowany pod potrzeby grupy
Fotorelacja z zajęć
Chcesz wiedzieć więcej?
Przeczytaj o naszej metodzie
Jesteś zdecydowany?
Wypełnij formularz