Nasze fundamenty

SKANDYNAWSKI STYL

Otaczamy się naturalnymi kolorami staramy się wykorzystywać naturalne materiały, takie jak drewno, kamień.

czytaj więcej >

 
NATURA

Przyglądamy się zagadnieniom związanymi z ekologią, dbamy o naturę, doceniamy wartość naturalnie uprawianych produktów.

czytaj więcej >

 
MONTESSORI
Rozwija samodzielność dzieci, ich potrzeby i tempo uczenia się oraz nadaje porządek życiu rodzinnemu.

czytaj więcej >

WARSZTATY
I SZKOLENIA

Mamy możliwość przeprowadzania szkoleń dla rodziców z zakresu psychologii.
 

czytaj więcej >

Zajęcia jakie zapewniamy

Zajęcia ceramiczne

Ceramika to jedna z najstarszych technik tworzenia różnorodnych przedmiotów. W naszych zajęciach pragniemy, aby dzieci mogły praktycznie „dotknąć” historii ceramiki. Jednak najważniejsze jest to, że kładziemy nacisk na działanie – i to działanie samodzielne, ponieważ liczy się przede wszystkim twórczość i radość z zabawy, nie tylko efekt końcowy.

W Lawendowym Domku tworzymy oryginalne prace, wykorzystując zarówno specjalistyczne narzędzia, jak i przedmioty codziennego użytku, często pochodzące z recyklingu. Nasze przedszkolaki mają okazję eksperymentować z różnymi rodzajami gliny, mas oraz technikami modelowania i zdobienia.

Zajęcia ceramiki na etapie przedszkolnym to przede wszystkim radość z tworzenia oraz rozwijanie kreatywności. Praca z gliną ma także duże znaczenie terapeutyczne i pozytywny wpływ na rozwój manualny dzieci. Podczas tworzenia z gliny, dzieci wyrażają swoje uczucia i doskonalą umiejętność koncentracji uwagi. To nie tylko zabawa, ale także cenny sposób na rozwijanie się i wyrażanie siebie poprzez sztukę.

Aktywności sportowe

Ruch towarzyszy nam każdego dnia i ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Wprowadzamy elementy gimnastyczne w różnych momentach dnia, a także regularnie organizujemy spacery oraz zachęcamy dzieci do wspinania się, huśtania, chodzenia po równoważni i biegania podczas zabaw na placu zabaw. Nasze przedszkolaki uczestniczą także w dodatkowych zajęciach, takich jak taniec czy judo.

Ponadto, dla dobra naszych przedszkolaków, udostępniamy w pełni wyposażoną salę integracji sensorycznej. To miejsce, w którym dzieci mają możliwość eksperymentowania z ruchem i planowania swoich ruchów. Ćwiczenia przeprowadzane w Sali integracji sensorycznej są nie tylko fascynujące, ale także stymulują rozwijające się zainteresowania i pomagają w pokonywaniu własnych barier i ograniczeń.

W naszym przedszkolu kładziemy duży nacisk na aktywność fizyczną i zdrowy rozwój dziecka, zapewniając różnorodne możliwości ruchu oraz dostęp do inspirujących zajęć.

Zajęcia językowe

W odróżnieniu od tradycyjnych metod nauczania języków, które wykorzystują monotonne powtarzanie usłyszanych słówek, metoda Helen Doron jest nauką przez zabawę. Na zajęciach dzieci uczą się poprzez gry, śpiewanie piosenek i rymowanki. Wszystkie aktywności pobudzają zmysły malucha. Dzieci w trakcie zajęć nie tylko słuchają języka obcego, ale także „doświadczają” go, co ułatwia im rozumienie obcych wyrazów. Kreatywni nauczyciele i przemyślana koncepcja metodyczna sprawiają, że lekcje nigdy nie są nudne. Dzieci uczą się najefektywniej, kiedy nauka sprawia im przyjemność, dlatego każda lekcja jest starannie zaplanowana pod względem różnorodności materiału, który stymuluje naturalną ciekawość maluchów. Czas skupienia uwagi i zainteresowania daną czynnością u dzieci trwa bardzo krótko, stąd też potrzeba ciągłej zmiany aktywności i dostosowania zajęć do ich aktualnych potrzeb.

Lokalność

Wierzymy, że do wychowania dziecka potrzebna jest cała wioska. Ważne jest dla nas współpraca z lokalnymi firmami i dostawcami. Nasze przedszkolaki odwiedzają lokalne sklepy, szkołę, bibliotekę itp. Jesteśmy otwarci na gości i współpracę z rodzicami. Naszą przestrzeń odwiedzają lokalni gospodarze i przedsiębiorcy: fryzjer, weterynarz, strażak i inni.

Sensoplastyka

Na zajęciach sensoplastyki dziecko angażuje wszystkie zmysły: wzrok, dotyk, słuch, węch i smak. Z jednej strony to zajęcia bardzo atrakcyjne i kreatywne, a z drugiej – intensywnie stymulujące rozwój dziecka.
Celem sensoplastyki jest wspieranie rozwoju umiejętności radzenia sobie z własnymi emocjami oraz zdolności do współpracy, porozumiewania się z innymi i działania w grupie. Służy temu specjalnie przygotowana przestrzeń, uruchamianie procesów twórczych i wykorzystanie technik coachingowych. Na zajęciach używa się wyłącznie bezpiecznych produktów spożywczych.

Zajęcia teatralne

W Lawendowym Domku dzieci bawią się w teatr. Ta forma aktywności jest jednym ze sposobów nauczania i wychowywania dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, oderwania od rzeczywistości. Rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Dzięki kontaktom ze sztuką dziecko rozwija myślenie, inteligencję, wyobraźnię, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Dziecko styka się z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Dzieci w wieku przedszkolnym charakteryzuje spontaniczna aktywność, a ich psychika jest szczególnie plastyczna i podatna na oddziaływania edukacyjne. Należy zatem wyzwalać u dzieci wielostronną aktywność, a czynności umysłowe łączyć z działaniami manipulacyjno-ruchowymi i werbalnymi. Dzieci mają naturalną potrzebę wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, geście, rysunku, śpiewie. Pojawia się u nich wtedy naturalna ciekawość i skłonność do badania otoczenia. Metoda projektu opiera się na praktycznym działaniu dotyczącym realizacji jakiegoś zadania/projektu.

Plastyka zero waste

Naturalnie – upcyklingowo to warsztaty rękodzieła dla dzieci wykorzystujące nie tylko wszelkie dary natury – szyszki, muszle, korę, kamyki, łupinki orzechów, liście i kwiaty, ale także kładące nacisk na ekologiczne podejście do tworzenia.

Na zajęciach wykorzystujemy to, co już mamy wokół siebie, żeby nie marnować. Używamy rurek po papierze, stare płyty CD, zakrętki od butelek, słoiki po przetworach, kartony z opakowań i… wszystko to, co można przerobić na małe dzieła sztuki! Wycinamy, sklejamy, malujemy, przybijamy, wiążemy, a przede wszystkim dobrze się bawimy.

Logorytmika

Logorytmika jest rodzajem zajęć łączących rytmikę oraz terapię logopedyczną. Wyjątkowe korzyści przynosi ona w pracy z dziećmi, ponieważ bazuje na naturalnej i prostej dla najmłodszych zabawie z rytmem. Zajęcia z logorytmiki nie wymagają od dzieci żadnego przygotowania, ani określonego stopnia wrażliwości muzycznej. Nie ma także granic wiekowych dla tego typu zajęć, dlatego prowadzimy je zarówno w żłobku, jak i w przedszkolu.

Aromaterapia

Uwielbiamy zapach lawendy, dlatego w Lawendowym Domku nie brakuje zajęć z tą niezwykłą rośliną. W naszym przedszkolu i żłobku na każdym kroku można znaleźć drobne akcenty lub poczuć lawendowy zapach. Nasze dzieci robią zapachowe mydełka, ciastka, suszymy lawendę na herbatę, a gdy przychodzi sezon, wyruszamy w plener na poszukiwanie tej aromatycznej rośliny.  Z wielką przyjemnością wracamy do bogactw natury, a pomysłów na wykorzystanie lawendy przybywa nam z każdym rokiem.

Pozytywna Komunikacja

W Lawendowym Domku przykładamy ogromną wagę do komunikacji, i to jest dla nas kluczowa kwestia. Nasza praca opiera się na zasadach pozytywnej dyscypliny, dlatego pracujemy bez stosowania kar i nagród. Przypisujemy dobre intencje każdemu zachowaniu dziecka, a nasza przestrzeń jest miejscem, gdzie szanujemy i pielęgnujemy komunikację, traktując potrzeby małych ludzi z pełnym szacunkiem.

Jesteśmy zainspirowani podejściem opartym na Rodzicielstwie Bliskości i Pozytywnej Dyscyplinie. Nasza kadra jest pod stałą superwizją, stale się doszkala i uczy, aby jak najlepiej spełniać swoją rolę. Kładziemy duży nacisk na komunikację z rodzicami, wspierając współpracę i partnerstwo.

W naszych placówkach dzieci uczą się wartości współpracy, empatii, zaradności, wiary we własne możliwości oraz wyrażania emocji. Już od najmłodszych lat kształtujemy w nich umiejętność współdziałania i inkluzji, czyli włączania innych dzieci do zabawy, niezależnie od ich cech i umiejętności. Dążymy do stworzenia poczucia wspólnoty, gdzie każde dziecko jest odpowiedzialne za innych. W naszych przedszkolach dzieci wiedzą, że każdy zasługuje na „przyjaciela do zabawy” i jesteśmy odpowiedzialni za troskę o innych, aby nikt nie czuł się wykluczony.

Psychomotoryka

Wiele trudności dzieci można pokonać wprowadzając odpowiednie ćwiczenia ruchowe. Psychomotoryka łączy przeżycia emocjonalno-psychiczne ze zdolnościami motorycznymi, percepcją i doświadczeniami, dlatego jest metodą szczególnie skuteczną w pracy nad problemami z koordynacją ruchową, zaburzeniami procesów uczenia się, trudnościami wychowawczymi, czy problemami z koncentracją uwagi.

Psychomotoryka pozwala dzieciom nabrać pewności siebie, uczy empatii oraz pomaga kształtować umiejętności społeczne, kreatywność i odporność psychiczną (rezyliencję).

Dziecięca Matematyka

W skandynawskim modelu nauczania dużą wagę przypisuje się do kształtowania kompetencji matematycznych, dlatego w Lawendowym Domku już od najmłodszych lat dbamy o rozwój tych umiejętności. Poprzez zabawę rozwijamy konkretne umiejętności, takie jak mierzenie, licznie, ważenie czy orientację przestrzenną. Wszystkie te umiejętności można już kształtować na poziomie przedszkolnym i odczarować matematykę na poziomie szkolnym.

Domek Dziecięcych Emocji

To autorskie zajęcia z edukacji emocjonalnej mające na celu kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka. To zbiór integracyjnych podejść z psychologii, fizjoterapii, pedagogiki, bajkoterapii oraz jogi opracowane przez Joannę Wasilewską-Kogut i Joannę Kuś – właścicielki Lawendowego Domku.

Zbiór konspektów przygotowany został do prac w grupie przedszkolnej od 3 do 6 roku życia. Program ten bazuje na rozwoju samoświadomości, uczeniu samokontroli oraz rozwijaniu motywacji wewnętrznej i empatii.

Ramowy plan dnia
w żłobku

Ramowy plan dnia
w przedszkolu

plan dnia może się różnić i jest modyfikowany pod potrzeby grupy

Fotorelacja z zajęć

Chcesz wiedzieć więcej?
Przeczytaj o naszej metodzie

Jesteś zdecydowany?
Wypełnij formularz